ویزای فرصت مطالعاتی ایتالیا

***قبل از هر چیز، آیین نامه و دستورالعمل فرصت مطالعاتی را از تحصیلات تکمیلی دانشکده یا دانشگاه محل تحصیل خود دریافت و مطالعه کنین و طبق قوانین اعلام شده، فرایند را طی کنین تا نهایتا نامه حمایت از سوی سازمان امور دانشجویان برای شما صادر شود. برای طی این فرایند، قطعا به دعوتنامه از دانشگاه خارجی معتبر و نمره زبان نیاز دارین که جزئیاتش را از دانشگاهتون بپرسین. اینکه چه فرم‌هایی باید تکمیل بشه و ضامنین و …. را از دانشگاهتون بپرسین و موضوع این پیام نمی‌باشد. 

مدارک مورد نیاز برای ویزای فرصت مطالعاتی:

۱. اصل پاسپورت و کپی از صفحه اول و دوم و صفحاتی که ویزای شنگن دارن (پاسپورت باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان برگشت شما به کشور باشد؛ منظور از زمان برگشت، تاریخی است که در فرم دی به عنوان برگشت به کشور درج میکنید)

۲. گواهی اشتغال به تحصیل انگلیسی که می‌توانید از دانشگاه محل تحصیل دریافت کنید.

۳. بیمه مسافرتی یکماهه با پوشش ۳۰ هزار یورو ( از سایت azki.com میتونین بیمه مسافرتی مثل ملت بخرین. pdf براتون ایمیل میشه که پرینت بگیرین)

۴. رزرو هتل برای دو هفته (از سایت booking با انتخاب گزینه های free cancellation و no pre-payment میتونید رزرو را انجام بدید.)

۵. دعوتنامه از دانشگاه یا استاد خارجی

۶. فرم دی تکمیل شده (با خودکار پر شود)

۷. ترجمه شناسنامه به انگلیسی (فقط مهر دار الترجمه کافیست و نیازی به تایید دادگستری نیست. با اینکه در چک لیست مدارک ویزا نوشته ترجمه به ایتالیایی، ولی به انگلیسی مورد قبول است. خود دار الترجمه بلد است که چگونه ترجمه کند  )

۸. اصل و کپی نامه حمایت سازمان (توجه کنید اصل نامه را به شرکت کاکس تحویل ندهید)

۹. ۲ قطعه عکس جدید ۳/۵ در ۴ بدون هرگونه روتوش

۱۰. ترجمه مدارک تحصیلی به انگلیسی یا ایتالیایی نیاز نیست (فقط در صورتی که دانشگاه خارجی از شما بخواهد باید انجام دهید که تقریبا از هیچ کسی خواسته نشده)

۱۱. مبلغ مورد نیاز برای ویزا که در حال حاضر (ژانویه ۲۰۲۳) ۷۷ یورو می باشد. پول کاملا نو و بدون هر گونه پارگی و زدگی باشد. 

۱۲. پرینت از چک لیست مدارک و امضای آن

۱۳. پرینت از برگه نوبت گرفته شده در سایت کاکس

۱۴. رزرو بلیط هواپیما به صورت صوری و بدون پرداخت پول (رزرو بلیط رفت کافیست)

۱۵. کپی از کارت دانشجویی (محض احتیاط)

۱۶. گردش حساب بانکی ۳ ماهه (میزان موجودی و مبلغ تراکنش‌ها اهمیتی ندارد اما نشان دهد که شما با این کارت زندگی می‌کردید و واریز و برداشت داشتید)(تمکن مالی هم نیاز نیست و نامه حمایت سازمان برای ۶ ماه ویزا کفایت می‌کند. در صورت درخواست ویزا برای بیش از ۶ ماه، میتوانید برای هر ماه اضافه ۵۰۰ یورو تمکن ارائه کنید.) 

*** از ارائه مدارک اضافی به کاکس خودداری کنید. گواهی سلامت و سو پیشینه و …. جز مدارک نمی باشند! 

***تاریخ بلیط رفت و هتل و تاریخ درخواستی در فرم دی یکسان باشد. 

***از طریق سایت کاکس اقدام به نوبت گیری نمایید و نوع ویزای درخواستی را exchange انتخاب کنید.

***مراحل را که پیش بروید فرم دی را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید دانلود کنید و به صورت دستی با خودکار پر کنید و در روز مقرر با خود ببرید. در انتهای نوبت گیری، فرم نوبت را ذخیره کنید و پرینت بگیرید و آن را هم همراه خود ببرید. 

***وقتهای شرکت کاکس برای نوبت گیری معمولا هر دو هفته یکبار باز می‌شود و چون تقاضا برای نوع ویزای exchange زیاد نیست گرفتن نوبت راحت است. 

*** آدرس شرکت کاکس در برگه نوبت شما وجود دارد. (تهران، ولنجک، مجتمع گالریا)

شماره تماس و ایمیل آنها هم در سایت موجود هست که می‌توانید سوالات خود را بپرسید. 

*** صدور ویزا حدود ۳ هفته طول می‌کشد. پروسه ویزای خود را می‌توانید از طریق اکانتتون در سایت کاکس چک کنید. 

*** با پرداخت هزینه بیشتر، امکان ارسال پاسپورت شما بعد از صدور یا رد شدن ویزا به شهر شما وجود دارد. این هزینه را می‌توانید در مراجعه به شرکت کاکس پرداخت کنید. 

*** در فرم D: 

شماره ۲۰ هدف را سایر و visiting PhD student بنویسید.

شماره ۲۳ را multiple بزنید.

شماره ۲۶ مشخصات استاد خارجی و شماره ۲۷ مشخصات هتلی که رزرو کردید.

شماره ۲۸ خود شخص متقاضی و وجه نقد را علامت بزنید و یا می‌توانید در بخش سایر، اسم وزارتخانه یا دانشگاه محل تحصیل (بسته به مرجع صدور نامه حمایت) را بنویسید و سپس وجه نقد را علامت بزنید.

***هر گونه اطلاعات به روز یا موارد غلط در این پیام را اطلاع دهید تا به روز رسانی یا اصلاح شود.

3 دیدگاه دربارهٔ «ویزای فرصت مطالعاتی ایتالیا»

  1. سلام
    خیلی ممنون از مطالب مفیدی که در اختیارمون گذاشتید.
    منظور از نوع ویزای exchange همان ERASMUS است؟ آخه با این نوع ویزا فرم D نمایش داده نمیشود.
    سوال دیگری هم دارم، من دعوتنامه ای دارم که تاریخ آن 1May است اما احتمالا فرآیند اداری باعث میشود به این تاریخ نرسم و باید درخواست تغییر تاریخ دعوتنامه به دانشگاه ایتالیا بدهم. با این شرایط تاریخ ورود به ایتالیا را چه زمانی در رزرو وقت ویزا باید وارد کنم؟ آیا این تاریخ رزرو وقت اهمیت دارد؟ یا اینکه تاریخ فرم D مهم است؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید
    به شدت ابهام دارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *