شرایط گرفتن جاب آفر کانادا

 شرایط گرفتن جاب آفر در کانادا چگونه است؟ و آیا دست یابی به بازار کار کانادا با اخذ جاب آفر راه حل خوبی است؟ و محدودیت های ان چیست؟

❗️متاسفانه طیف وسیعی از کارفرماهای کانادایی وارد پروسه پیشنهاد کار به نیروی کار خارجی نمی شوند و علت ان وجود قوانینی چون اخذ تاییدیه ای به نام LMIA از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا ESDC است که پروسه ای هزینه بر و بسیار بروکراتیک است. لذا علت عدم ارائه جاب آفر هیچ دلیل مستقیمی به ملیت ندارد و بیشتر به دلیل وجود چنین قوانین دست و پاگیر دولتی، کارفرماها تمایلی به ورود به آن ندارند.

🔺برای گرفتن جاب آفر می تواند از پلتفرم لینکدین بهره برد (باتوجه به پیش فرض عدم تمایل نیاز به ممارست و تلاش طاقت فرسا و بسیار طولانی دارد) پس از اخذ جاب آفر از یک شرکت کانادایی ( جاب آفر از شرکت های غیرکانادایی منجر به اخذ دریافت LMIA و پرمیت کار نمی شود) خود شرکت نه شما با وکلای خودش اقدام به ثبت اپلیکیشن LMIA در اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا ESDC و ثبت نام کارفرما در پورتال کارفرمایان وپرداخت هزینه های لازم می نماید. LMIA فی الواقع ارزیابی تاثیر بر بازار کاناداست که بررسی می کند جذب یک نیروی خارجی آیا تاثیرمنفی برای کانادایی ها دارد یا ندارد! پس از طی این مراحل شما می توانید برای اجازه ی کار به نام  Employer-Specific Work Permit که بین ایرانی ها و مهاجرین به ان CWP یا مجوزه کار بسته  یا Close Work Permit هم گفته می شود، اقدام کنید. در CWP شما عینا نام کارفرمایی که از ان جاب آفر دریافت کرده اید و LMIA مثبت برای شما اخذ کرده است، ذکر می شود و شما به محض ورود فقط و فقط می بایست برای این کارفرما کار کنید و به هیچ عنوان امکان پذیرفتن کار جدید از کارفرمای دیگر یا اپلای برای دریافت کار از کارفرمای دیگر را قانونا ندارید. 

🔻شرایط آفر برای اخذ پرمیت کار:

1️⃣کمتر از یکسال از ان گذشته باشد.

2️⃣مکتوب در قالب رسمی Job offer letter باشد

3️⃣از یک شرکت کانادایی باشد. از سفارت خانه و شرکت های غیر کانادایی نباشد

4️⃣جزییات کامل شرح شغلی شما در ان ذکر شده باشد مانند حقوق و مزایا، وظایف و ساعات کاری

5️⃣شغل شما در دسته بندی شغلی کانادا معروف به سیستم NOC  در دسته بندی 0, A و B باشد

🔺کارفرما باید بتواند مدارک زیر را به ESDC‌ارائه کند تا بتواند برای شما LMIA مثبت بگیرد:

پیشنهاد شغلی به صورت مکتوب و دارای امضای معتبر

اسنادی که نشان می‌دهد شغل مورد نظر در کانادا تبلیغ شده و کارجوی کانادایی‌الاصل یا دارای PR برای آن یافت نشده است

1️⃣مدارک ثبت شرکت در کانادا

2️⃣مدارکی که نشان دهنده درآمد شرکت باشد

3️⃣مدارک T4 برای ۴ سال اخیر

4️⃣مدارک PD7A مربوط به ۱۲ ماه اخیر

5️⃣مدارک مالیاتی شرکت

6️⃣اظهارنامه T2125‌ برای شرکت‌های شخصی

7️⃣اجاره نامه

8️⃣مدارکی که استان محل اقامت کارفرما و کارجو نیاز دارند

🔻معایب مهاجرت از طریق جاب آفر به کانادا

پرمیت کار اخذ شده با جاب آفر فقط برای همان کارفرما مورد تایید است و هرگونه تغییر حتی در شرایط کار مانند حقوق، ساعات کاری و … هم می تواند منجر به لغو ورک پرمیت شود. و طبیعتا شما با لغو ورک پرمیت باید کشور را ترک کنید. لذا شخصا توصیه می کنم از راههای پیشنهادی که در پست دیگری به ان اشاره شد بهره ببرید که با برخورداری از اجازه کار باز یا OWP  می توانید هم قدرت مذاکره خود با کارفرما را بالا ببرید و هم از فرصت های بسیار زیاد و متنوع شغلی برخوردار شوید. 

‼️پس علت عدم تمایل کارفرمای کانادایی به مذاکره قبل از اخذ مجوزهای لازم مهاجرتی هیچ ارتباط مستقیمی به ملیت شما و ایرانی بودن ندارد بلکه پروسه های بروکراتیک دولت فدرال در این زمینه موجبات این عدم تمایل را فراهم کرده است بر خلاف آنچه در اروپا مشاهده می کنیم.

🔺چه تغییراتی منجر به لغو LMIA و به طبع ان پرمیت کار نمی شود:

1️⃣در وب سایت canada.ca ذکر شده است minor changes در وظایف کاری

2️⃣افزایش حقوق کمتر از ۲درصد و یا مطابق با تورم سالیانه اعلامی از سوی بانک مرکزی کانادا و یا افزایش به جهت تطابق با قانون کار فدرال و استانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *