گرفتن جاب آفر کانادا از طریق لینکدین

چگونه روی لینکدین برای گرفتن پیشنهاد مصاحبه و آفرهای کاری از کانادا تمرکز کرد؟

در خصوص گرفتن کار و استفاده از پلتفرم های کاریابی بنابر تجربه شخصی در کانادا و آمریکای شمالی یشنهاد می کنم همه تمرکزتون را روی لینکدین بگذارید میشه گفت بلااستثنا چه سازمان های بزرگ مجهز به سیستم های ATS  چه شرکت های متوسط و کوچک همه از لینکدین بهره می برند. پروسه ای که من از ان فیدبک خیلی مثبتی گرفتم و منجر به آفرهای بسیار غیرقابل باوری حتی برای خود شد چند مرحله ساده در طی کمتر از ۴ ماه بود.

این نکته بسیار حیاتی است! هدفتون از حضور در لینکدین چیست؟ اگر هدفتون مثل من دستیابی به یک بازار کار و گرفتن کار است این نکات مثمر ثمر خواهد بود. وقتی هدف، دریافت پیشنهاد کار و رصد فرصت های کاری است طبیعتا گرفتن لایک و کامنت در پست ها خیلی مدنظر نخواهد بود. اگر مشاهده می کنید دوستان، همکاران یا اساتیدی از دلنوشته ها یا دیدگاه های خود می گویند و فراتر از محتوای تخصصی هم فعالیت فراوان دارند که به نظرمن کار خوبی هم هست این ریشه در هدف متفاوت در به کارگیری لینکدین دارد و لزوما یک نسخه واحد برای فعالیت در هر پلتفرمی وجود ندارد و شما به نسبت هدفی که تعیین کردید قدم برخواهید داشت.

تکمیل و تشکیل پروفایل با رعایت همه اصول حرفه ای از عنوان شغلی و تایتل گرفته تا بنر و عکس پروفایل و کسب all star.

 حتما جز به جز لینکدین را مطابق با رزومتون پیش ببرید و اپدیت کنید 

 سعی کنید در بنر یا از تصاویر شهر محل اقامتتون بهره ببرید یا خودتون دیتای مختصری از تایتل شغلی به همراه اطلاعات تماس مثله ایمیل و اسکایپ ای دی را قرار دهید

 عکس پروفایل کاملا رسمی و البته خنده رو 🙂

 توصیه می کنم Profile Headline را همیشه عنوان شغلی خودتون قرار بدید نه عنوان پوزیشن آخرین محل کاری که مشغول هستید. 

 حتما Contact Info را کامل کنید، ایمیل، یک ای دی مثل اسکایپ، شماره تماس  به نظرم اصلا دریغ نکنید، ریکروترها اصلا حوصله پرسیدن از شما ندارن با یک نگاه این اطلاعات را چه از بنر چه کانتکت اینفو استخراج می کنن و الساعه ایمیل می زنن و حتی تماس می گیرن (تجربه شخصی) 

 حتما URL مربوط به پروفایلتون را به ای دی و نام خودتون ادیت کنید و  بصورت پیش فرض رهایش نکنید.

 قسمت about  را خیلی کلی مملو کنید از کلیدواژه هایی که عموما در پوزیشن هایی که مشغول می شوید، مطرح هستند.

تعداد کانکشن های خود را با توجه به منطقه جغرافیایی مدنظر و شهری که روی ان برای گرفتن کار تمرکزدارید به بالای ۴۰۰۰ برسانید. پیشنهاد می کنم روی اضافه کردن این گروهها به نتورک خود تمرکزکنید:  

 افرادی با پوزیشن یا پوزیشن های شغلی مشابه شما

 افرادی با تخصص مشابه در پوزیشن های مدیریتی و بالاتر همچون Technical Lead و …

 افراد با پوزیشن های مرتبط به HR‌ و Resourcing که بصورت on-site در شرکتهای بزرگ مشغول هستند و ریکروترهای حوزه IT که در حوزه جغرافیایی مدنظر شما فعال هستند.

به مدت حداقل سه ماه خود را موظف کنید روزی یک یا دو پست مرتبط با شغل و کار خود منتشر کنید.

(جهت قوت قلب) پس از مدتی شما به صورت خودکار در سرچ های شرکت ها، نیروهای HR و ریکورترهای آن ها نمایش داده می شوید و تجربه من نشان داد همین به ظاهر اقدامات بسیار ساده به مذاکره با ۳۷ نیروی HR و ریکروترهای فعال و بزرگ در کمتر از ۴۵ روز ختم گردید. طبق گزارش های که از ابزارهای insight اکانت پرمیوم گرفتم بازخورد دیده شدن پروفایل زمانی که ۴۰۰۰ کانکشن داشتم در حدود ۲۰ درصد تعداد کانکشن ها در حدود ۸۰۰ بازدید بود. پس هرچه نتورک را قوی تر کنید احتمال دیده شدن در جستجوی دیگران و مشاهده شدن پروفایل شما بسیار بالا می رود. اصلا دلسرد نشید و پرقدرت ادامه دهید. نتیجه حتی به این منجر می شود بدون اینکه نیاز به اپلای باشد مسنجر لینکدین شما پر از پیام هایی باشد که نیروی های HR و ریکروتر، درخواست ارتباط گرفتن و مصاحبه اسکرینینگ دارند (باور کنید این اتفاق ها تجربه ی شخصی من است نه توصیه های یک کارشناس توسعه فردی و ایمان دارم همه شما عزیزان از من توانمندتر هستید و نتایج بهتر برایتان حاصل خواهد شد) 

برای همه بچه های بی نظیر ایران آرزوی حال خوب و فتح قله های موفقیت روزافزون را دارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *